faq

1.
Co to jest umowa na wyłączność?
 
Umowa na wyłączność to porozumienie, w którym klient zobowiązuje się przekazać do sprzedaży czy wynajmu swoją nieruchomość tylko jednemu, wybranemu licencjonowanemu pośrednikowi. Zazwyczaj umowa na wyłączność jest umową terminową, w zależności od rodzaju oferty, od sześciu miesięcy w górę.
Proponujemy Państwu zgłoszenie nam oferty na wyłączność. W zamian za to zapewniamy szeroki i różnorodny zakres prezentacji. Zamieszczamy reklamę oferty na naszej stronie głównej wśród ofert specjalnych, z pełnym, wyczerpującym opisem, zdjęciami, mapą satelitarną, planami pomieszczeń, w tym także z panoramami pomieszczeń, tzw. Wirtualnymi spacerami, dzięki którym nasi klienci będą mogli nie ruszając się z domu obejrzeć wirtualną prezentację pomieszczeń. Dla rozpropagowania Państwa oferty prowadzimy również aktywną kampanię reklamową na łamach prasy oraz w internetowym systemie MLS, zawierającym jedynie oferty na wyłączność.
 
2.
Co daje w praktyce dla kupującego lub sprzedającego sieć komputerowa "Nestor"?
 
Sieć komputerowa "Nestor" skupia 6 wiodących, najstarszych biur nieruchomości w Bydgoszczy. Nestor obsługuje znaczącą część rynku bydgoskiego i województwa kujawsko-pomorskiego. Klienci doceniając nasz profesjonalizm i skuteczność w działaniu chętnie powierzają nam swoje nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu, dzięki czemu oferta sieci jest bardzo bogata, a liczba realizowanych transakcji znacząca.
Klient zgłaszając nam swoją ofertę, zgłasza ją jednocześnie do 4 pozostałych biur z naszej sieci a wynajmem lub sprzedażą zajmuje się około 30 agentów ze wszystkich zrzeszonych pośrednictw co przyczynia się do większego rozpropagowania Państwa oferty.
 
3.
Jakie pośrednictwa wchodzą w skład sieci "Nestor"?
 
Oprócz naszego biura Ziółkowscy są to: Łuczniczka-Nieruchomości Paweł Piszczałkowski, Arenda- Nieruchomości Marek Kiełpikowski,Bydgoska Giełda Lokali i Nieruchomości - POLHOUSE
 
4.
Chciałbym u Państwa pracować?
 
Prosimy przejść na stronę O Nas i tam kliknąć w umieszczoną u góry zakładkę Praca. Tam uzyskają Państwo wszelkie niezbędne informacje dotyczące zatrudnienia w naszej firmie.
 
5.
Czy muszę przyjść osobiście do biura, aby zgłosić nieruchomość do sprzedaży / wynajmu?
 
W przypadku chęci zgłoszenia nieruchomości do sprzedaży / wynajmu nie jest konieczna wizyta w siedzibie naszego biura. Wystarczy zadzwonić do firmy i umówić się z pośrednikiem w określonym lokalu w celu podpisania umowy pośrednictwa i sporządzenia dokładnego opisu nieruchomości, w tym dokumentacji fotograficznej obiektu. Ponadto pośrednik udzieli wszelkich informacji na temat dokumentów, które są wymagane do obrotu przedmiotową nieruchomością, bądź dokona ich wstępnej weryfikacji.
 
6.
Jakie dokumenty będą potrzebne aby zgłosić nieruchomość do pośrednictwa?
 
Klient zgłaszający nieruchomość do sprzedaży powinien przedstawić dokumenty takie jak:
1. Dokument potwierdzający prawo własności do nieruchomości. W zależności od rodzaju nieruchomości i sposobu jej nabycia może nim być:
- akt notarialny nabycia
- odpis z księgi wieczystej
- przydział lokalu ze spółdzielni
- postanowienie sądu o nabyciu spadku

2. Dowód osobisty.
3. Jeśli osoba zgłaszająca nie jest właścicielem to musi okazać pełnomocnictwo od właściciela.
4. Przydatna będzie również dokumentacja techniczna budynku lub lokalu (np. projekt budowlany),
5. W przypadku działki- mapka geodezyjna i zaświadczenie z urzędu gminy o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
 
7.
Czy podpisanie umowy pośrednictwa jest koniecznością?
 
Tak, gdyż tak stanowi prawo. Pisemna umowa pośrednictwa jest gwarancją na to, iż klient uiści należną prowizję za doprowadzenie do transakcji. Daje też pewność klientom, że biuro nieruchomości wywiąże się ze swoich obowiązków, świadcząc określony standard usług. Pisemna umowa pośrednictwa to także gwarancja możliwości skorzystania z ochrony ubezpieczeniowej, gdy klient poniesie szkodę w wyniku działania lub zaniechania biura.
 
8.
Czy wasze biuro sprawdza dokumenty przed zawarciem transakcji?
 
Dbając o bezpieczeństwo naszych klientów, dokładnie sprawdzamy dokumenty dotyczące nieruchomości oraz tytuł prawny do jej obrotu. Po raz pierwszy sprawdzanie dokumentów odbywa się na etapie przyjęcia oferty przez pośrednika, wówczas pośrednik zapoznaje się z dokumentami świadczącymi o stanie prawnym nieruchomości oraz udziela właścicielowi informacji odnoszącej się do konieczności uzupełnienia dokumentacji czy też jej uaktualnienia. Po raz drugi dokumenty sprawdzane są przed podpisaniem umowy przedwstępnej sprzedaży. Weryfikacja ta ma charakter bardzo szczegółowy, ponieważ zależy od tego właściwe przygotowanie finalizacji transakcji.Tak zgromadzona przez przedstawiciela pośrednictwa Ziółkowscy dokumentacja przekazana jest do współpracującej z naszym biurem kancelarii notarialnej, celem przygotowania projektu aktu notarialnego.
 
9.
Czy wasze biuro współpracuje z notariuszem, czy trzeba szukać kancelarii notarialnej na własną rękę?
 
Współpracujemy z wieloma notariuszami a prawo wyboru kancelarii notarialnej należy do klienta, który płaci za usługi świadczone przez notariusza, a więc zazwyczaj to on dokonuje wyboru. Jest to praktyczne i wygodne dla obu stron, gdyż nasi klienci nie muszą tracić czasu na poszukiwania kancelarii, jak również na dostarczenie koniecznych dokumentów do sporządzenia aktu notarialnego.
 
10.
Czy wcześniejsze podpisanie umowy pośrednictwa z inną agencją wiąże się z brakiem możliwości zgłoszenia mieszkania do waszego biura?
 
Jeżeli wcześniej została podpisana umowa bez klauzuli wyłączności, klient może podpisać umowę pośrednictwa także z naszym biurem. Jednakże jeśli umowa ta została podpisana na wyłączność z innym pośrednictwem, to w przypadku doprowadzenia do transakcji przez naszego pośrednika w czasie obowiązywania tejże umowy, klient zapłaci prowizję także temu pierwszemu pośrednikowi.
 
11.
Jeżeli znajdę interesującą mnie ofertę jak mogę ją obejrzeć?
 
Żeby obejrzeć nieruchomość, która spodobała się Państwu kiedy przeglądaliście naszą stronę WWW, musicie Państwo odwiedzić nasze biuro i po podpisaniu umowy pośrednictwa można umówić się na oglądanie interesujących Państwa nieruchomości.
 
12.
Od czego zależy wysokość zadatku?
 
Zadatek nie wynika z żadnego przepisu, ale z przyjętego zwyczaju akceptowanego od lat zarówno przez sprzedającego jak i kupującego, zazwyczaj stanowi 10% ceny nieruchomości.
Zadatek stanowi zabezpieczenie przyszłej transakcji kupna. Z reguły kupujący wręcza zadatek właścicielowi przy podpisaniu umowy przedwstępnej, gdzie strony ustalają warunki zawarcia transakcji, pod rygorem utraty zadatku lub obowiązku zwrotu w podwójnej wysokości.
 
13.
Ile kosztuje usługa pośrednictwa ?
 
Za pośrednictwo, pobieramy prowizję w wysokości 2,5 % + VAT w przypadku sprzedaży nieruchomości oraz 100 % jednomiesięcznego czynszu najmu + VAT w przypadku usługi wynajmu. Za pomoc w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości nie pobieramy dodatkowych opłat.
 
14.
Jakie są koszty dodatkowe związane z zakupem nieruchomości?
 
1. Podatek od czynności cywilno-prawnych- wynosi on 2% wartości transakcji.
2. Taksę notarialną i opłaty za wypisy z aktu notarialnego.
3. Opłaty sądowe za wpis własności do księgi wieczystej i ewentualnych hipotek w przypadku zakupu na kredyt.
4. Prowizję za usługę pośrednictwa.
 
 

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem